Δύσκολο να φανταστείς ότι  η «ταπεινή» Εύβοια κρύβει  τόσες ομορφιές στο βόρειο ακρωτήρι της. Η περιοχή είναι καταπράσινη, έχει ποτάμια, ψαροχώρια, παραλίες με καθαρά νερά και προσφέρεται για χαλαρό week-end και βόλτες με ποδήλατο.

Voreia evia map
Η διαδρομή “κυκλώνει” το βόρειο ακρωτήρι της Εύβοιας κόστα-κόστα.

Η διαδρομή που ακολουθήσαμε με ποδήλατο “κυκλώνει” το βόρειο ακρωτήρι της Εύβοιας κι έχει συνολική απόσταση περίπου 55 χλμ.  σε άσφαλτο και χώμα.

Το μεγαλύτερο κομμάτι της είναι παραλιακό και ακολουθεί την ακτογραμμή του κλειστού ‘Ορμου Γιάλτρων. Ανηφορίζει όμως στην πλαγιά του βουνού από βατό χωματόδρομο που διασχίζει ένα εντυπωσιακό πευκοδάσος καταγράφοντας ένα αξέχαστο  mountain-bike, χωρίς ιδιαίτερα μεγάλες υψομετρικές διαφορές.

Η βόλτα με ποδήλατο περνά και από κορυφαία stop-over όπως ο Φάρος της  Βασιλίνας και το γραφικό ψαροχώρι Αγιος Γεώργιος με τα ταβερνάκια του, για να τερματίσει στην Αιδηψό .

Εύβοια Γιάλτρα Αιδηψός Βρυνιώτης ποδήλατο φάρος Βασιλίνας

Οδηγίες για να βρείτε το δρόμο σας…

Αφετηρία ο παραλιακός ασφαλτόδρομος στα  Λουτρά Αιδηψού, κατά μήκος της απλωτής αμμουδιάς. Μία περιοχή που θεωρείται  συνέχεια της Αιδηψού και  είναι τουριστικά αναπτυγμένη. Για τους ντόπιους είναι η λεγόμενη Ριβιέρα, αφού η παραλία εκτείνεται για σχεδόν 2 χλμ. όπου ο μικρός παραλιακός οικισμός Αγιος Νικόλαος. Η θάλασσα στα αριστερά μας μοιάζει με λίμνη μέσα στην ακινησία των νερών της. Τα πεύκα φτάνουν μέχρι τη παραλία. Τοπίο γαλήνιο, που  μεταλλάσσεται όμως τα καλοκαίρια λόγω έντονης τουριστικής κίνησης.

Η βόλτα με το ποδήλατο πάει γιαλό-γιαλό…

Μετά τον Αγιο Νικόλαο  συναντάμε τον μικρό υδροβιότοπο Φλίβα. Στους πυκνούς καλαμιώνες τα βράδια τα βατράχια στήνουν… πάρτι, ένα απολαυστικό κονσέρτο κοάσματος, ανάλογα την εποχή…

Λίγο παρακάτω το λευκό εκκλησάκι της Μεταμόρφωσης Σωτήρος. Κομβικό σημείο για τον γύρο της «μύτης» της Β. Εύβοιας. Λίγο μετά το εκκλησάκι, ακολουθούμε στα δεξιά βατό χωματόδρομο που ανηφορίζει την πλαγιά του βουνού. Από εδώ ξεκινά το ορεινό κομμάτι της διαδρομής. Δύσκολο μόνο στα πρώτα μέτρα της ανηφόρας- πήραμε τα ποδήλατα στα χέρια. Μην διστάσετε όμως να συνεχίσετε.

Η διαδρομή προσφέρεται ακόμη και για αρχάριους στο mountain-bike, γιατί μετά το πρώτο ανέβασμα δεν υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Χρειάζεται όμως προσοχή.

Αν δεν θέλετε να κάνετε την ορεινή διαδρομή

Ο παραλιακός ασφαλτόδρομος που αφήσαμε για να ακολουθήσουμε τον χωματόδρομο προς το βουνό συνεχίζει και λίγο πιο κάτω στενεύει και χωρίζεται σε διχάλα: δεξιά στην ανηφόρα η ταμπέλα δείχνει προς  Γιάλτρα (το χωριό είναι κτισμένο σε πλαγιά με υψόμετρο 150 μέτρων) και αριστερά ο ακόμη πιο στενός ασφαλτόδρομος , χωρίς ταμπέλα, δείχνει να κατηφορίζει προς τη θάλασσα. Αυτός ο δρομίσκος οδηγεί προς Λουτρά Γιάλτρων. Μπορείτε να τον ακολουθήσετε σε περίπτωση που θέλετε να παραλείψετε το ορεινό κομμάτι της διαδρομής. ‘Αλλωστε από αυτόν τον στενό παραλιακό δρομίσκο θα γυρίσουμε πίσω, κατά την επιστροφή μας προς Αιδηψό. (Διαβάστε λεπτομέρειες παρακάτω Εναλλακτικά-Family-friendly σε περίπτωση που θέλετε να αποφύγετε την ανηφοριά).

Εύβοια Γιάλτρα Αιδηψός Βρυνιώτης ποδήλατο φάρος Βασιλίνας
Η ορεινή διαδρομή καταλήγει σε μία από τις ωραιότερες παραλίες κοντά στην Βασιλίνα. Ωρα για ξεκούραση…

Ο χωματόδρομος προς το βουνό, μετά την πρώτη ανηφόρα, συνεχίζει ομαλά και διασχίζει, σχεδόν κατηφορικά,  τον αυχένα του βουνού. Μπαίνουμε σε ένα πυκνό πευκοδάσος με μερικά ανοίγματα στο Αιγαίο. Επειτα από αρκετές ομαλές κατηφοριές φτάνουμε σε ερημικές αμμουδιές με γαλαζοπράσινα νερά.

Ο δρόμος, βατός πλέον χωματόδρομος ακόμη και για αυτοκίνητο, συνεχίζει στο επίπεδο της θάλασσας και οδηγεί σε έναν από τους πιο παραδοσιακούς φάρους. Το φάρο Βασιλίνας που κατασκευάστηκε το 1892.

Εύβοια Γιάλτρα Αιδηψός Βρυνιώτης ποδήλατο φάρος Βασιλίνας
Στην παραλία Βασιλίνα βρίσκεται ένας από τους παλιούς παραδοσιακούς φάρους της Ελλάδας. Εδώ είναι το πιο κοντινό σημείο της βόρειας Εύβοιας με την Φθιώτιδα.

Από το φάρο Βασιλίνας κινούμαστε προς το Γρεγολίμανο (η πρόσβαση σε μεγάλο κομμάτι της χρυσής αμμουδιάς του  γίνεται μόνο μέσα από τις τουριστικές εγκαταστάσεις του ClubMed).

Ο χωματόδρομος εδώ γίνεται ασφαλτόδρομος και η θάλασσα είναι πλέον στα δεξιά μας.

Το γραφικό ψαροχώρι Αγιος Γεώργιος

Ξεπροβάλλουν τα Λιχαδονήσια και λίγο πιο κάτω ο Αγιος Γεώργιος, ένα ψαροχώρι με χαμηλά σπιτάκια στις γειτονιές του και γραφικό λιμανάκι με ταβερνάκια για φρέσκο ψάρι.

Στον Αγιο Γεώργιο θα βρείτε γραφικά ταβερνάκια πάνω στη θάλασσα και μικρά ξενοδοχεία. Πολλά από αυτά είναι ανοιχτά και το χειμώνα.

Ακολουθούμε τον παραλιακό δρομίσκο του χωριού κατά μήκος της βοτσαλωτής παραλίας,  ο οποίος μετά από λίγο ενώνεται με τον κεντρικό παραλιακό ασφαλτόδρομο.

Είναι η γνωστή διχάλα – το κομβικό σημείο της διαδρομής- όπου ο δρόμος αριστερά πλέον ανηφορίζει προς Γιάλτρα και δεξιά παραλιακά οδηγεί προς Λουτρά Αιδηψού.

Στρίβουμε δεξιά  και παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής  έχοντας τη θάλασσα πάντα στα δεξιά μας.

Εύβοια Γιάλτρα Αιδηψός Βρυνιώτης ποδήλατο Γρεγολίμανο
Ο κόλπος στο Γρεγολίμανο

Eναλλακτικά και family-frendly

Αν θέλετε να αποφύγετε το ορεινό κομμάτι της ποδηλατικής διαδρομής.

Εναλλακτικά μπορείτε να συνεχίσετε παραλιακά: Μετά το εκκλησάκι της Μεταμόρφωσης Σωτήρος να στρίψετε αριστερά στη διχάλα ακολουθώντας στον μικρό δρομίσκο που κατηφορίζει στη θάλασσα.  Βατός χωματόδρομος πλάι στη θάλασσα οδηγεί στα Λουτρά Γιάλτρων. Από εκεί- με τη θάλασσα πάντα στα αριστερά- στο ψαροχώρι του Αγίου Γεώργιου και το φάρο της Βασιλίνας. Επιστροφή από τον ίδιο δρόμο προς Λουτρά Αιδηψού με τη θάλασσα στα δεξιά να παίρνει χρώματα ξεθωριασμένου σατέν.

H βόλτα με ποδήλατο κατά μήκος της ακτογραμμής στο κόλπο του Γρεγολίμανου μπορεί να γίνει με μεγάλη ασφάλεια από όλη την οικογένεια, έχοντας παραλείψει το ορεινό κομμάτι της διαδρομής.

Η λουτρόπολη της Αιδηψού

Η Αιδηψός, η λουτρόπολη της Βόρειας Εύβοιας, δίνει εικόνα παρακμής παρά τα  υδροθεραπευτήρια -Spa, εξοπλισμένα με εσωτερικές και εξωτερικές πισίνες, τζακούζι, υδρομασάζ, αερομασάζ και καταρράκτες νερού, που διαθέτει για ιαματικό τουρισμό.

Τα κτήρια στέκουν για να θυμίζουν τις ένδοξες εποχές της πόλης, όπως αυτό  των Ιαματικών Λουτρών «Άγιοι Ανάργυροι» που κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα με σκοπό να λειτουργήσει ως Δημοτικό Υδροθεραπευτήριο. Το κτίριο έχει χαρακτηρισθεί ως διατηρητέο και προς το παρόν είναι κλειστό.

Εύβοια Γιάλτρα Αιδηψός Βρυνιώτης ποδήλατο Γρεγολίμανο
Αιδηψός

Ο δρόμος με την μεγαλύτερη κίνηση στην Αιδηψό, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, είναι αυτός που περνά μπροστά από το λιμάνι με τα καφέ και τις ψησταριές κάτω από τα πλατάνια. Το φθινόπωρο η λουτρόπολη αδειάζει. Λίγο έξω από τα Λουτρά της Αιδηψού ο δρόμος χωρίζεται στα δύο με την δεξιά κατεύθυνση να δείχνει το βουνό, ενώ αριστερά ακολουθεί την ακτογραμμή. Από αυτό το σημείο αρχίζει η βόλτα με τα πόδια ή ποδήλατο.

Πώς να φτάσετε

Από την Αθήνα:
Η πρόσβαση στην Αιδηψό από την Αθήνα (150 χλμ) προσφέρει δύο επιλογές  με ή χωρίς πλοίο.  Μέσω της Εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας ακολουθείτε και την έξοδο Αρκίτσα όπου θα πάρετε το ferry boat που  σε 45 λεπτά φτάνει  Αιδηψό.

Εύβοια Γιάλτρα Αιδηψός Βρυνιώτης ποδήλατο
Η οδική διαδρομή Χαλκίδα-Βόρεια Εύβοια είναι από τις ωραιότερες της Ελλάδας.

Εναλλακτικά , διασχίζετε την Εύβοια οδικώς. Μέσω της Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας ακολουθείτε την έξοδο προς  Χαλκίδα και τις ταμπέλες προς Βόρεια-Νότια Εύβοια για να βγείτε από την πόλη. Η διαδρομή διασχίζει την βόρεια ραχοκοκαλιά της Εύβοιας για να καταλήξει στα Λουτρά της Αιδηψού μετά από ενδιάμεσους σταθμούς (Νέα Αρτάκη, Προκόπι, Λίμνη, Ροβιές, ‘Ηλια) συνολικά 110 χλμ. Η διαδρομή αυτή, αν και λιγότερο σύντομη, συνδυάζει εκπληκτικές εναλλαγές πευκόφυτων και παραθαλάσσιων τοπίων.

Από τη Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα: Μέσω εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθήνας βγαίνετε στην έξοδο Γλύφα όπου και θα πάρετε το ferry boat και σε 25 λεπτά θα φτάσετε στον Αγιόκαμπο. Από τον Αγιόκαμπο, μέσω του επαρχιακού δρόμου Αγιοκάμπου – Αιδηψού, θα φτάσετε στην Αιδηψό σε 15 λεπτά.

Πως να πάτε: Η τοποθεσία στο χάρτη

Εκεί κοντά...
Κοντινός προορισμός σε ακτίνα 13.18 km :
Βραδυανό: Μία σπάνια ελληνική ποικιλία στο ποτήρι μας
Βρυνιώτης βραδυανό Εύβοια οινοποιείο κρασί

Στα αμπέλια του οινοποιείου VRINIOTI αναβιώνει μια σπάνια και ξεχασμένη ελληνική ερυθρή ποικιλία της Βόρειας Εύβοιας, το Βραδυανό